Hasır altında kalamayanlar

Rezzak ve Alim olan Allahın adıyla, İslam öğretileri Allaha yakın olmanın ve O’nun rızasını kazanmanın iyilik yapmaktan geçtiğini vurgular. İyilik riya yani gösterişten sakınılmış Allah’ın rızasını kazanmak amacıyla yapılmış olmalıdır. İnsan nefsi ise riyadan sakınmak konusunda oldukça zayıftır. Elalemin ne düşüneceği, nasıl taktir edecekleri, yaptığının dilden dile yayılıp nasıl hatırlanacağın zihninde döndükçe yapılan iyilikteki yarar”Hasır“Hasır altında kalamayanlar” yazısının devamını oku

Bir iki üç

Rahman ve Rahim olan Allahın adıyla,  Elhamdülillah bir kaç gündür izlediğim sohbetlerin hepsinde ortak bir konu geçiyor: saygılı olmak. O kadar çok karşıma çıktılar ki bir nedeni olduğunu düşünüp paylaşmam gerektiğine karar verdim.Nezaket göstermek, hoşgörülü davranmak ve sınırlarını bilmek gibi bir çok alt dallara ayrılan sohbetlerden bir tanesinin linkini aşağıya paylaşıyorum. Sanırım bana ulaşanların ve”Bir“Bir iki üç” yazısının devamını oku

Dağınık Oda

‘Annem öleli iki yıl oldu ve onun ölümünden sonra evim hep dağınık, bir türlü toparlayamıyorum’ diye yakındı genç kadın, ‘sizce neden böyle?’ Yüzünde bulutlanan hüznü doğru okuduysam, sorusunun cevabını bildiğinden emindim. ‘Galiba annenizin gelip bütün o dağınıklığı sizin için toplamasını bekliyorsunuz’ dedim. Mahzun yüzünde ufak bir gülümseme kıvrımı belirdi. Bazen dağılan ruhumuzu dış alemde seyretmek”Dağınık“Dağınık Oda” yazısının devamını oku